De leefomgeving van de sprinkhaan
Nunspeet*17 maart - Vandaag gaan we het leefgebied van de sprinkhaan op papier zetten.
We kijken een filmpje van de schooltelevisie waarin wordt uitgelegd hoe de sprinkhaan springt.
Daarna gaan we zelf springen, eerst in het lokaal en dan op het papier.
Met een pasje en een dekseltje toveren we op het papier de plekken waar de leerlingen de bloemen gaan schilderen.
Bij dit project schilderen de leerlingen samen op een groot vel papier.
Dat zorgt voor plezier, onderhandelen en vooral veel samenwerken.
Het lukt alle groepen op met elkaar de bloemen in een mooie vorm te schilderen.
Volgende week gaan we verder met dit project, maar je kunt al zien hoe hard ze gewerkt hebben.
Nunspeet*24 maart - Deze week hebben de leerlingen verder gewerkt aan de leefomgeving van de sprinkhaan waarin ze ontdekten dat er geen blad, geen gras en stengels voor de sprinkhanen aanwezig waren: er moet nog groen in het kunstwerk.
Voor het mengen van groen heb ik verschillende blaadjes en stengels meegenomen, om samen met de leerlingen te ontdekken hoeveel verschillende kleuren groen er in de natuur verborgen zitten.
Het opbrengen van het groen gebeurt met sponsjes en penselen en hoe lastig is het dan om de bloemen niet te 'beschadigen'?
De kunstwerken van die les >>